tellervos

Direktlänk till inlägg 19 november 2016

Alltför mycket spänning i livet

Av Maria Haglund - 19 november 2016 09:16

Kan man få nog av spänning i livet? Ibland sätter jag mig ner för att fundera varför saker händer lite för ofta. Speciellt när man känner att livet går framåt och att målet som man har satt upp närmar sig. Vill man för mycket så man blir slarvig? eller är det livets jantelag som sätter krokben på en?

Nja, man kan fundera sig grå på det!

En sak har jag iaf lärt mig genom åren och det är gör man ingenting så händer ingenting, gör man saker händer det saker!!


Jag har lärt mig de sista åren att nätverket runt sig är mycket viktigt, har man inte det är man väldigt ensam och sårbar. Det positiva i det är att man måste börja lita på sin egen förmåga att utföra saker och man kan bli odrägligt stark i sin självkännedom. 

När jag tränar hund propagerar jag för att man ska välja sina krig och det har jag tagit till mig i min egen vardag. Jag tänker inte strida för varje moment i livet som andra tycker att jag utför korkat!!

Varför skulle jag?? Livet är alldeles för kort!!


Jag vill alla väl men många vill inte se det utan ser det som en svaghet. Är svaghet en styrka?

Nja, jag vill nog påstå att det kan vara det. 

Svaghet kan betyda att man söker hjälp av andra människor och väcker känslor hos andra. Det kan oxå betyda att man stannar upp, är avvaktande för att se nästa "drag" som händer i livet eller att man blir helt blockerad och inte kan se lösningar över huvudtaget. 

Idag ser samhället ut så här: 

  • Du ska ta för dig så mycket som möjligt.
  • Du ska bli berömd!!!
  • Helst rockartist.. 
  • eller högutbildad advokat
  • Nyaste, nyaste bilen, mobilen etc.
  • Tunn som tunnaste tunnaste twiggy samtidigt så ska du vara vältränad?!?!
  • Korvar till läppar.
  • celluliter är en dödssynd

Listan kan göras oändlig och var finns du och jag i den här listan?

Inte konstaigt att det händer saker i den ständiga hetsen att vara med i gänget!


Nu är det som så här att jag har insett att ta till vara på livet och njuta av det är det bästa jag kan göra för mig !

P&K

#spotify#spotify


Ha en go helg



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Haglund - 30 december 2013 19:56

Blickar tillbaka och ser på det gamla året med nöjdhet, många av mina mål blev uppnådda.  Tex: Ny inriktning i livet   Shoggi har Godkänt vallhundsprov. Shoggi är startad och tävlad i Elitlydnad. Huset såldt. Sen finns det flera saker som...

Av Maria Haglund - 17 augusti 2013 11:18

Många tankar och funderingar for genom mitt huvud angående hunderiet....  Mitt största mål med mina hundar är att vi ska ha roligt tillsammans, inte för att förverkliga mig själv.  Att göra mig hel handlar mer om mitt förhållningssätt till mig sj...

Av Maria Haglund - 12 augusti 2013 08:55

Jag har kommit på plats..... Livet har blivit enklare att leva och känner att viljan och orken finns.  Mitt stora intresse vallning har väckts något enormt under sommaren. jag har tyckt det varit kul men så svårt men nu har många bitar lagts på p...

Av Maria Haglund - 18 februari 2013 08:35

Efter några tunga, tråkiga, ovissa månader så händer mycket på en och samma gång.  Huset har fått en spekulant, vilket gör att jag kan komma vidare. Mamma har frisknat till. OCH.... Lilla    Shoggi och jag är uppflyttade till Eliten i lydnad....

Av Maria Haglund - 15 januari 2013 16:57

Visst är det märkligt att det snöar fast det är så kallt (-10 grader) ........ Vis av erfarenhet har jag börjat träna Shoggi precis så som jag har tjatat om i flera år men inte gjort.  Korta, korta pass och stärker hans självförtroende med att va...

Presentation


Här kan du läsa om mig och mina hundar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards