tellervos

Alla inlägg under maj 2012

Av Maria Haglund - 25 maj 2012 21:51

Tänk så enkelt livet vore om vi inte krånglade till det så inihelv.. som vi gärna gör det.

Har haft ett långt samtal med en underbar människa som har gett mig horn i pannan. Varför ska jag " stå till förfogande" för andra som inte gör det för mig......NOOOOOOP nu är det slut på det.


Jag har en plan: Först ska JAG.... sen ska JAG...    


Idag har Trizz fått smaka på duschen, han skötte sig med bravur det lilla   Shoggi den   fick ett träningspass i värmen å vi hade superkul. Fast svettigt var det, jag svettas hellre än att jag fryser.

Älskade Svea bara löper och är gooooo.


Robin drog på fest istället för å se ngn halvtråkig film med morsan........jag fick iaf se honom nåra timmar. 

Av Maria Haglund - 24 maj 2012 19:15

Visst är sommaren och värmen helt underbar......sitter varje morgon och njuter av sommaren.

Trizz har kommit in i mitt liv, när jag behövde människovärme och kärlek som mest.

Han är en svart-vit bordercollie....ja, jag vet att det finns funderingar på blandning med amstaff.. korthårig, elak, biter på allt, klättrar på allt....men världens underbaraste att ha bakom ryggen, när man fryser innombords. 

Shoggi får träning i vallning mest varje dag då grannens får rymmer, tränar lydnad oxå. 

Mammas hjärta Svea är bara min godisgris, tar numer saker å ting med ro. Ett spår då o då, lite lydnad, ligga på gräset (helst nyklippt) bredvid sin matte å äta korv mao hon njuter av livet.


Jag själv då.......jaaaa....försöker att lära mig att inte göra så jävla mycket på en gång. Det är svårt när jag gjort så i 40 år att lära om.

Idag fick jag en underbar behandling av fantastiska Marie Pettersson på Innergy rengdroppsmassage !

Helt underbart och välgörande! 

Jag reagerar mycket starkt på dofter, denna gången var det basilika som jag kände av.

Kom hem så försökte jag spräcka stygnen i min hand...HEL.ETE va det gjorde ont...undrar om jag någonsin kommer att ta det lugnt ??

Nog om det å mig..


Till veckan händer det något stort och spännande x2. 

Det första är en utflykt och det andra är PARTY på granevik...ska bli såååååå kul att få komma ut på galej. Det är risk att jag ligger hela söndagen å stönar men det får de va värt. 


Nu ska jag och mina älsklingar njuta av solens sista strålar för idag.

      

Presentation


Här kan du läsa om mig och mina hundar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards