tellervos

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Snöstjärnor som faller....

Av Maria Haglund - 15 januari 2013 16:57

Visst är det märkligt att det snöar fast det är så kallt (-10 grader) ........

Vis av erfarenhet har jag börjat träna Shoggi precis så som jag har tjatat om i flera år men inte gjort. 

Korta, korta pass och stärker hans självförtroende med att vara TYDLIG i mina signaler till honom.

Visst är det märkligt att man inte lyssnar på sig själv.

Trizz fyllde hela 1 år igår och vi sjöng för honom...lr jag gjorde det iaf. Han fick en tårtfrukost av Nordic.... och en vaccinationsspruta..å det var tack vare honom själv. Fylla år på den dagen veterinären har drop-in...pucko! Åsså slogs han med en toarulle, det var papper i hela huset (tom i sängen under täcket) utom på toan givetvis.

Svea spräckte läppen förut så det va blod överallt......man kan ju börja fundera -vad har jag för hundar??

Inte kan det bero på mig!!

Visst är det märkligt hur man kan påverka djur med sin egen personlighet!

I hundvärlden finns det många starka viljor, vi är bara sådana, annars skulle det inte finnas tävlingar i olika grenar.

Det är tråkigt när det går till ytterligheter och personangrepp.

Det är ju vårt intresse som för oss tillsammans!!

Visst är det märkligt!

 

"Möt alla människor med öppet hjärta

och försök alltid förstå INNAN du 

försöker bli förstådd.

Det skapar samörståndoch en gynnsam kommunikation."

 

Love Maria

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Haglund - 19 november 2016 09:16

Kan man få nog av spänning i livet? Ibland sätter jag mig ner för att fundera varför saker händer lite för ofta. Speciellt när man känner att livet går framåt och att målet som man har satt upp närmar sig. Vill man för mycket så man blir slarvig? ell...

Av Maria Haglund - 30 december 2013 19:56

Blickar tillbaka och ser på det gamla året med nöjdhet, många av mina mål blev uppnådda.  Tex: Ny inriktning i livet   Shoggi har Godkänt vallhundsprov. Shoggi är startad och tävlad i Elitlydnad. Huset såldt. Sen finns det flera saker som...

Av Maria Haglund - 17 augusti 2013 11:18

Många tankar och funderingar for genom mitt huvud angående hunderiet....  Mitt största mål med mina hundar är att vi ska ha roligt tillsammans, inte för att förverkliga mig själv.  Att göra mig hel handlar mer om mitt förhållningssätt till mig sj...

Av Maria Haglund - 12 augusti 2013 08:55

Jag har kommit på plats..... Livet har blivit enklare att leva och känner att viljan och orken finns.  Mitt stora intresse vallning har väckts något enormt under sommaren. jag har tyckt det varit kul men så svårt men nu har många bitar lagts på p...

Av Maria Haglund - 18 februari 2013 08:35

Efter några tunga, tråkiga, ovissa månader så händer mycket på en och samma gång.  Huset har fått en spekulant, vilket gör att jag kan komma vidare. Mamma har frisknat till. OCH.... Lilla    Shoggi och jag är uppflyttade till Eliten i lydnad....

Ovido - Quiz & Flashcards